Menü Bezárás

DPF szűrő adalék

DPF szűrő adalék

A DPF szűrők átlagosan 150.000 kilométerig jól ellátják a szűrési feladatukat, amennyiben a regenerálási folyamat mindig normálisan lezajlik, és ezáltal kiég a koromcsapdából a benne felgyűlt korom. A tisztulásnak két különböző fajtája van (leszámítva a szakember által végzett munkálatokat).

DPF szűrő adalék

Az első esetben extra üzemanyag befecskendezésével, a másodikban pedig DPF szűrő adalék hozzáadása által indul meg a kiégetés.

Energialöket a DPF-nek

Egy hagyományos energiaital felpörgeti az emberi szervezetet, több energiánk lesz (felszabadulnak a tartalékok), ezáltal növekszik a teljesítőképességünk (időt és extra energiabefektetést spórolhatunk). A DPF szűrő adalék is hasonlóan működik. A folyadék segítségével kisebb erőfeszítéssel indul meg a szűrő regenerálása, mert az „itóka” által a koromszemcsék alacsonyabb hőfokon elkezdenek égni (az optimális 600 fok helyett már 400 fokon is beindulhat).

dpf szűrő adalék

Az üzemanyag-adalék tartályát általában a szervizelés során töltik fel. A regenerálás ezután automatikusan vezényelt az ECU (Engine Control Unit = Motorvezérlő egység) által. Amikor a szenzor érzékeli, hogy a koromcsapda megtelt, akkor a rendszer adalékot ad hozzá az üzemanyaghoz, és a kiégetés beindul.

A DPF szűrő adalék alkalmazásának nagy előnye tehát abban rejlik, hogy a regenerálás egyszerűbbé válik nagyvárosi kocsihasználat esetén. Kisebb hőfokú égés, kevesebb macera, hatékony tisztulás, és megspórolhatjuk a városon kívüli intenzív vezetést is – de azért nem árt, a lényeg, hogy figyeljünk az autó visszajelzéseire.

Itt mindent megtudhat a DPF szűrős autókról: BLOG

Call Now Button